Lion Kroeze

De zaak Tanja Groen

 De 18-jarige studente Tanja Groen verdween in de nacht van dinsdag 31 augustus op woensdag 1 september 1993 rond 0.15 uur. Ze vertrok van een studentenfeest in Maastricht om op haar fiets naar haar woning in Gronsveld te fietsen. Sindsdien is niets meer van haar vernomen. Ook Tanja's fiets is niet teruggevonden. Dit is wat de politie weet.

Dit is mijn verhaal en wat ik denk dat er is gebeurd. Tanja fiets richting haar huis en naast haar stopt een auto. Twee mannen stappen uit en sleuren haar in de auto. Haar fiets is blijven liggen. Tijdens de rit ziet ze dat de man die de auto bestuurt een rode pet draagt en een zwart leren jack en op de linkermouw een embleem met de letters ZT.

De bijrijder draagt midden groen leger jack en de man naast haar durfde ze niet aan te kijken. Ze wordt in de auto door de man naast haar bewusteloos geslagen maar ze komt bij door de verkrachtingen, waarschijnlijk door alle drie. Ze is gewurgd met de handen van een van daders.
Ze heeft de naam " Rigon " gehoord, naam van een leider van een groep of de naam van de groep zelf.

Todos los derechos pertenecen a su autor. Ha sido publicado en e-Stories.org a solicitud de Lion Kroeze.
Publicado en e-Stories.org el 28.04.2010.

 
 

Comentarios de nuestros lectores (0)


Tu comentario

¡A nuestros autores y a e-Stories.org les gustaría saber tu opinión! ¡Pero por favor, te pedimos que comentes el relato corto o poema sin insultar personalmente a nuestros autores!

Por favor elige

Post anterior Post siguiente

Más de esta categoría "Recuerdos" (Relatos Cortos en neerlandés)

Otras obras de Lion Kroeze

¿Le ha gustado este artículo? Entonces eche un vistazo a los siguientes:

Het bestaansrecht van God - Lion Kroeze (Filosófico)
Bad year 2021 - Rainer Tiemann (Histórico)