Lion Kroeze

Gerard Reve

Gerard van ´t Reve

Ik ben een kwart  van `t Reve en dat is de blijvende familieband. Ik heb hem persoonlijk nooit ontmoet, wel heb ik hem zijdelings gevolgd. Er is een boek wat ik van heb gelezen en dat is " Wolf ".  Door dit boek te lezen werd het me duidelijk dat hij viel op jonge jongens en met name gericht op hun kwetsbaarheid. Pagina's schreef hij er vol van, hoe hij fantaseerde om seksueel contact met ze te krijgen. Ook zijn er gedichten van hem te koop hoe hij pedofilie als normaal beschouwd. Zijn parner Joop Schafthuizen wordt ervoor aangeklaagd en Gerard is nog nooit iets te laste gelegd.

Hij bracht dit in de praktijk en dat was bekend in de familie.  Mijn moeder walgde van hem en er werd weinig tot niet over hem gesproken. Ondertussen werd hij aanbeden als schrijver en als revolutionair gezien voor de homoseksuelen binnen de katholieke kerk. Blijkbaar was hij een goed schrijver (ik kan daar niet over oordelen want ik heb maar een boek over hem gelezen) maar feitelijk had hij een zieke, donkere kant gericht op pedoseksuele activiteiten (efebofiel ). De familie had geen of nauwelijks contact met hem en via de media werd daar geen aandacht aan besteed. Het is geen excuus misschien hadden we hem moeten corrigeren, maar ja dat hebben we niet. Zijn macht als schrijver gaf hem veel toegang tot de schandknaapjes en het is niet strafbaar, ook dat is geen excuus maar simpelweg een feit.

Nu, Gerard Reve, al jaren dood hebben zijn pedo seksuele handelingen en invloed, de kerk de rug toegekeerd. Elke kerk ligt onder vuur en de ene pedoseksuele priester na de ander wordt gepakt. Waarschijnlijk heb ik het juiste boek gelezen om de afknapper van de familie van 't Reve te duiden. Revolutionair binnen de katholieke kerk voor de homoseksueel met een bittere bijsmaak en dat het recht maar mag zegevieren.


 

Todos los derechos pertenecen a su autor. Ha sido publicado en e-Stories.org a solicitud de Lion Kroeze.
Publicado en e-Stories.org el 01.07.2010.

 
 

Comentarios de nuestros lectores (0)


Tu comentario

¡A nuestros autores y a e-Stories.org les gustaría saber tu opinión! ¡Pero por favor, te pedimos que comentes el relato corto o poema sin insultar personalmente a nuestros autores!

Por favor elige

Post anterior Post siguiente

Más de esta categoría "Vida" (Relatos Cortos en neerlandés)

Otras obras de Lion Kroeze

¿Le ha gustado este artículo? Entonces eche un vistazo a los siguientes:

Hypotheses - Lion Kroeze (Pensamientos)
A Long, Dry Season - William Vaudrain (Vida)
A Long, Dry Season - William Vaudrain (Vida)